Hej,
Chciałem od razu Was powitać na forum, nie krępujcie się tworzyć nowych wątków itd.
Tutaj można wrzucać wszelkie linki, zdjęcia itd dotyczące naszej sobotniej gry.
Aktualne ustalenia (będę je aktualizował na bierząco):
- Gramy na mapie Świata (Greatest Earth Map) od YnAMP, do ściągnięcia tutaj: https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=871861883
- Dostępne będą tylko zwycięstwo punktowe i przez dominację
- Całkowity zakaz budowy śmierciobotów - są przesadzone, w związku z czym umawiamy się, że gramy bez nich. Nie można wybudować nawet jednego, bo wtedy wszystkie miasta gracza mają obronę podstawową wysokości 120 punktów. Na tego, kto wybuduje śmierciobota jako pierwszy, rzucają się wszyscy inni gracze
- Wybieramy historyczne miejsca startu cywilizacji (jeszcze nie wiadomo co zrobić z tymi, których w europie nie ma - albo spróbujemy je ręcznie umieścić, albo możliwe że mają jakąś stałą pozycję)
- Jeśli w trakcie gry zawiąże się jakiś silny sojusz, to można uznać to za zespół, który jeśli podbije resztę, wygrywa (czyli da się wygrać drużynowo, co sprawi, że sojusze podczas gry będą istotniejsze)
- Każdy wybiera sobie jednego sąsiada AI, którego poziom trudności będzie dopasowany do gracza - to sprawi, że mapa szybciej się rozwinąć, a rozrywka będzie ciekawsza. Prawdopodobnie komputer nie będzie miał skrupułów, żeby wybudować śmierciobota, ale dzięki temu będzie wyzwanie przeciwko, któremu będzie warto nawiązywać sojusze
Gracze (wpisałem też proponowane poziomy AI dla wybranego kompa):
- Krzysiek
- Poziom AI: Bóstwo
- Gra jako X
- Przeciwnik AI: X
- Patryk
- Poziom AI: Imperator
- Gra jako Nubia
- Przeciwnik AI: Mali
- Grzesiek
- Poziom AI: Król
- Gra jako Chiny
- Przeciwnik AI: X
- Kuba
- Poziom AI: Imperator
- Gra jako Niemcy
- Przeciwnik AI: X
- Mikołaj
- Poziom AI: Imperator
- Gra jako Scytia
- Przeciwnik AI: X
- Maciek
- Poziom AI: Imperator
- Gra jako (Anglia na Europie, Holandia na Euroazji, USA na świecie)
- Przeciwnik AI: X
- Mateusz
- Poziom AI: Król
- Gra jako X
- Przeciwnik AI: X
Mapy z Moda's można podejrzeć tutaj:
https://forums.civfanatics.com/resources/modas-huge-earth-map-pack.27711/
Sorry, zobacz czy teraz możesz pisać bez moich akceptacji, bo nie wiem czy dobrą grupę wybrałem
Ja natomiast sprawdziłem - umiem wczytać tę mapę w edytorze, ale nie widzę żadnych pozycji startowych, więc podejrzewam, że by trzeba było nanieść je wszystkie jeszcze raz, jeśli chcemy dodawać cywilizacje z poza europy:
https://steamcommunity.com/profiles/76561198128447299/screenshots/
Z tej strony: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1696578097&searchtext=world+map w komentarzu jest aby zmienić pozycję startową w pliku StartingLocations.xml (zakładam że plik może być ten sam tylko w innej lokalizacji)
Yeah turns out it's cause Mongolia'a trying to spawn on a mountain. you can fix it by going to the mod folder and opening StartingLocations.xml and changing Mongolia's spawn to something like X 97, Y 62
Jak wczytałeś tą mapę?
Tam u góry masz możliwość wybrania systemu plików, ale nie wiem jak potem ją załadować do gry...
Inna sprawa że w tej mapie są jakieś chujowe miejsca startowe, jeden na drugim niemal... Mam jakąś lepsza Europę jeszcze, wygląda tak:
wydaje mi się że mapa świata (YnAMP Greatest Earth Map) z " https://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=871861883 " wygląda całkiem nieźle, można w niej również wybrać aby zasoby były losowo położone. Sprawdźcie czy pasuje
Osoba która będzie hostowała grę musi podmienić użyć pliku z załącznika, dzięki temu australia i japonia zamienią się miejscami startowymi. Plik ten należy wrzucić do folderu "Steam\steamapps\workshop\content\289070\871861883\Maps\GreatestEarthMap", gdzie "Steam" to główny folder instalacyjny steam'a
Working